Obchodné podmienky

Článok 1

  1. Poskytovateľom služieb na účely týchto všeobecných obchodných podmienok je:
    Obchodné meno: demistav, spol. s.r.o.
    IČO: 44043279
    IČ DPH: SK2022581352
    Sídlo: Brezová 3326/15A 900 25 Chorvátsky Grob
    E-mail: demistav@demistav.sk
    Telefónne číslo: +421 903 710 390
    Štatutárny orgán: Stanislav Vavro, konateľ;
    (ďalej v texte len „poskytovateľ služieb“, „predávajúci“ alebo „zhotoviteľ“).

Článok 2

  1. Skratkou VOP sa rozumejú všeobecné obchodné podmienky.
  2. Webovým sídlom predávajúceho je https://demistav.sk/.
  3. Účelom týchto VOP v spojení s informáciami obsiahnutými na webovom sídle poskytovateľa
    služieb, je splnenie povinností vo vzťahu k objednávateľovi v zmysle ust. § 10a Zákona o ochrane
    spotrebiteľa a ust. § 3 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
    služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
    priestorov predávajúceho.
  4. Zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie Zmluva o dielo alebo Kúpna zmluva, ak nie je
    výslovne určené inak.
  5. Zmluva uzavretá medzi poskytovateľom služieb a objednávateľom služieb napĺňa legálnu
    definíciu zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle ust. § 2 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
    predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
    uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
  6. Objednávka je prejav vôle objednávateľa uzatvoriť Zmluvu a jeho súhlas s podmienkami
    Zmluvy a uvedenými Všeobecnými obchodnými podmienkami.
  7. Tovar je predmet kúpnej zmluvy ponúkaný predávajúcim prostredníctvom webového sídla.
    Tovarom sa rozumejú náhradné diely na okná a žalúzie.
  8. Služba – pozáručný servis okien, odborná montáž plastových okien a dverí, montáž a servis
    interiérovej a exteriérovej tieniacej techniky, výmena skiel, montáž náhradných dielov na okná
    a žalúzie.
  9. Cenou je celková cena tovaru, poskytnutia služby, vrátane DPH bez ceny dopravného.
  10. Dopravným sa rozumejú náklady spojené s realizáciou služby respektíve s doručením tovaru
    objednávateľovi.
  11. Poskytovateľ služieb pri uzatváraní a plnení Zmluvy koná v rámci predmetu svojej
    podnikateľskej činnosti vo svojom mene a na svoj účet.
  12. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá je na účely Zmluvy v postavení objednávateľa služieb,
    a ktorej poskytnutá služba neslúži na výkon podnikania.
  13. Objednávateľom môže byť spotrebiteľ, prípadne subjekt, ktorý koná v rámci svojej
    podnikateľskej činnosti. V prípade, ak objednávateľ koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, tieto
    VOP sa na vzťah medzi ním a poskytovateľom služieb neuplatňujú.

Článok 3

  1. Právny vzťah založený Zmluvou medzi poskytovateľom služby a objednávateľom, ak je
    spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
    poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
    prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pri rešpektovaní
    Zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky
    zákonník“).
  2. Objednanie služieb na webovom sídle predávajúceho je možné uskutočniť 24 hodín denne, 7
    dní v týždni.
  3. Doba pre kontaktovanie s poskytovateľom služby je 24 hodín denne, 7 dní v týždni a to
    telefonicky alebo e-mailom. E-mailový a telefonický kontakt je uvedený v článku 1 bode 1 týchto VOP.
  4. Právny vzťah založený Zmluvou medzi poskytovateľom služby a objednávateľom, ktorý nie je
    spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len
    „Obchodný zákonník“) a subsidiárne ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
  5. Objednávateľ si objedná službu – u poskytovateľa služby prostredníctvom na to určeného
    formulára, e-mailom, iným prostriedkom elektronickej komunikácie, prípadne osobne, a to za
    podmienok, ktoré sú obsiahnuté v týchto VOP.
  6. Popis služby – je uvedený na webovom sídle poskytovateľa služby.
  7. Objednávateľ, po oboznámení sa s popisom služby, požiada poskytovateľa služby o predbežnú
    cenovú ponuku pre danú službu, respektíve produkty, ktoré si vyžiada prostredníctvom formulára na
    webovom sídle poskytovateľa služieb, prípadne prostredníctvom e-mailu.
  8. Po odsúhlasení cenovej ponuky zo strany objednávateľa, dohodne poskytovateľ služby
    s objednávateľom služby termín presného zamerania produktov nevyhnutných na zhotovenie diela.
  9. Následne odošle poskytovateľ služieb objednávateľovi na schválenie upravenú cenovú ponuku.
  10. Po jej akceptácii zo strany objednávateľa služieb, dochádza k záväznému vytvoreniu
    objednávky, ktorej podstatou je povinnosť poskytovateľa služieb dodať objednávateľovi služieb dielo. Zároveň na strane objednávateľa vzniká povinnosť zaplatiť odmenu.
  11. Poskytovateľ služieb zašle objednávateľovi služieb potvrdenie záväznej objednávky
  12. s informáciami o objednávke, znenie všeobecných obchodných podmienok a reklamačný poriadok,
  13. ktorý tvorí jeho neoddeliteľnú súčasť.
  14. Zmluva medzi objednávateľom a poskytovateľom služby sa považuje za uzavretú prijatím
    záväznej objednávky poskytovateľom služby (prijatím návrhu objednávateľa a dojednaním o termíne
    vykonania služby). Potvrdenie o uzavretí zmluvy sa realizuje na diaľku zaslaním potvrdzujúceho emailu.
    Predmetom zmluvy je záväzok poskytovateľa služieb vykonať služby a záväzok objednávateľa
    zaplatiť cenu za ich vykonanie.

Článok 4

  1. Poskytovateľ služby je povinný:
    a) vykonať služby riadne a včas;
    b) vykonať služby bez vád, t.j. v dohodnutom rozsahu, kvalite a termíne.
  2. Poskytovateľ služby sa zaväzuje vykonať služby riadne a včas v mieste, ktoré je zmluvne
    dojednané. Pri poskytnutí služby postupuje s odbornou starostlivosťou na vlastnú
    zodpovednosť, pričom nie je viazaný pokynmi objednávateľa, ibaže sa písomne zaviazal ich
    dodržiavať. Poskytovateľ služieb je oprávnený poveriť zhotovením diela aj tretí subjekt, bez
    predchádzajúceho súhlasu objednávateľa.
  3. Poskytovateľ služby má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny od objednávateľa za
    poskytnuté služby.
  4. Poskytovateľ služby má právo odmietnuť objednávku v prípade, ak sa konanie objednávateľa
    vo vzťahu k poskytovateľovi služby javí ako šikanózny výkon práva. Šikanóznym výkonom
    práva sa na účely týchto VOP rozumie, keď objednávateľ odvolá, resp. stornuje objednávku
    v dvoch bezprostredne po sebe idúcich časových obdobiach.
  5. Zhotovenie diela, respektíve predaj tovaru zhotoviteľ uskutočňuje prostredníctvom Zmluvy,
    ktorá je uzatváraná na základe písomnej zmluvy o dielo respektíve kúpnej zmluvy podpísanej
    oboma zmluvnými stranami, prípadne na základe záväzných písomných a e-mailových
    objednávok objednávateľa.
  6. V prípade omeškania dodávateľov, respektíve zmluvných partnerov poskytovateľa služieb,
    v dôsledku čoho dôjde k omeškaniu poskytovateľa služieb s riadnym vykonaním diela, je
    objednávateľ vyrozumený s tým, že v takom prípade nejde o omeškanie na strane
    poskytovateľa služieb. Čas na riadne zhotovenie diela sa predlžuje o čas omeškania zo strany
    dodávateľov poskytovateľa služby. V prípade takéhoto omeškania nemá objednávateľa nárok
    na uplatnenie akýchkoľvek zmluvných pokút alebo sankcií vo vzťahu k poskytovateľovi
    služieb.

Článok 5

  1. Objednávateľ je povinný zaplatiť poskytovateľovi služieb cenu v dohodnutej lehote splatnosti.
  2. Objednávateľ má právo na poskytnutie služieb riadne a včas, t.j. v rozsahu, kvalite, termíne
    a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
  3. Objednávateľ je povinný poskytnúť nevyhnutnú súčinnosť, ktorú poskytovateľ služieb
    k zhotoveniu diela od objednávateľa potrebuje.

Článok 6

  1. Cenu podľa záväznej objednávky je objednávateľ povinný uhradiť bezprostredne po poskytnutí
    služieb, v prípade zálohy, či kúpy tovary, na základe dohody s Poskytovateľom.
  2. Dodanie tovaru je realizované prostredníctvom poskytovateľa služieb, bez externého
    prepravcu.
  3. Cenu za dopravu je stanovená pri každej záväznej objednávke jednotlivo a to z dôvodu
    nemožnosti vopred odhadnúť množstvo, objem a hmotnosť tovaru, ktoré sú predmetom záväznej
    objednávky. Súčasťou cenovej ponuky, ktorú poskytovateľ služieb zasiela objednávateľovi na
    schválenie, je výpočet ceny za dopravu tovar a poskytnutie služieb objednávateľovi.

Článok 7

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca
so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady
alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy.

  1. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
  2. Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemôže od zmluvy odstúpiť v prípade, ak ide o:
    – dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu (zákazková
    výroba);
    – dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne
    zmiešaný s iným tovarom;
    – dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je
    možné vrátiť.
  3. Spotrebiteľ je v prípade vrátenia tovaru povinný zaslať tovar späť na adresu predávajúceho
    uvedenú v úvode týchto VOP a to formou bežného alebo obchodného balíka prostredníctvom pošty
    alebo zasielateľskej spoločnosti v nepoškodenom a hygienicky nezávadnom obale.
  4. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
  5. Služby, ktoré sú predmetom zmluvy medzi poskytovateľom služieb a spotrebiteľom, sú
    poskytované pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  6. Udelením súhlasu so začatím poskytovania služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie od
    zmluvy spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Článok 8

  1. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
    oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
    zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dodanie a iných nákladov a poplatkov.
  2. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký
    použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s
    predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne
    ďalšie poplatky.
  3. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne
    zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
    Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a
    nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Článok 9

  1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
    alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru na adresu uvedenú v čl. I VOP. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
    prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na
    prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  2. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo
    osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude
    znášať sám, alebo ak neposkytol spotrebiteľovi informáciu o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od
    zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
  3. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
    zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
    funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil
    informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.
  4. Uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať pre spotrebiteľa za následok
    vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
  5. Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu spolu s dokladom
    o kúpe, s kompletným príslušenstvom a dokumentáciou. Za zníženie hodnoty tovaru, ktoré nevzniklo
    bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie, zodpovedá spotrebiteľ.
  6. Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať
    spôsobom primeraným tomu, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru.

Článok 10

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia
    zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Tieto VOP predstavujú nevyhnutnú súčasť zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom,
    pričom akýkoľvek odklon od predmetných ustanovení je možný len po vzájomnom písomnom
    dojednaní zmluvných strán.
  3. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej
    stránke predávajúceho.
  4. Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými
    ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
    spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
    služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
    priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj zákona č. 40/1964 Z. z.
    Občiansky zákonník a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“)
    upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim
    a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak nie je
    zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými
    podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.
  5. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním
    záväznej elektronickej objednávky kupujúcim.
  6. Objednávateľ akceptovaním cenovej ponuky po zameraní poskytovateľom služieb potvrdzuje,
    že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi
    súhlasí.

V Bratislave, dňa 01.11.2024