Obchodné podmienky
Článok 1
- Poskytovateľom služieb na účely týchto všeobecných obchodných podmienok je:
Obchodné meno: demistav, spol. s.r.o.
IČO: 44043279
IČ DPH: SK2022581352
Sídlo: Brezová 3326/15A 900 25 Chorvátsky Grob
E-mail: demistav@demistav.sk
Telefónne číslo: +421 903 710 390
Štatutárny orgán: Stanislav Vavro, konateľ;
(ďalej v texte len „poskytovateľ služieb“, „predávajúci“ alebo „zhotoviteľ“).
Článok 2
- Skratkou VOP sa rozumejú všeobecné obchodné podmienky.
- Webovým sídlom predávajúceho je https://demistav.sk/.
- Účelom týchto VOP v spojení s informáciami obsiahnutými na webovom sídle poskytovateľa
služieb, je splnenie povinností vo vzťahu k objednávateľovi v zmysle ust. § 10a Zákona o ochrane
spotrebiteľa a ust. § 3 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho. - Zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie Zmluva o dielo alebo Kúpna zmluva, ak nie je
výslovne určené inak. - Zmluva uzavretá medzi poskytovateľom služieb a objednávateľom služieb napĺňa legálnu
definíciu zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle ust. § 2 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. - Objednávka je prejav vôle objednávateľa uzatvoriť Zmluvu a jeho súhlas s podmienkami
Zmluvy a uvedenými Všeobecnými obchodnými podmienkami. - Tovar je predmet kúpnej zmluvy ponúkaný predávajúcim prostredníctvom webového sídla.
Tovarom sa rozumejú náhradné diely na okná a žalúzie. - Služba – pozáručný servis okien, odborná montáž plastových okien a dverí, montáž a servis
interiérovej a exteriérovej tieniacej techniky, výmena skiel, montáž náhradných dielov na okná
a žalúzie. - Cenou je celková cena tovaru, poskytnutia služby, vrátane DPH bez ceny dopravného.
- Dopravným sa rozumejú náklady spojené s realizáciou služby respektíve s doručením tovaru
objednávateľovi. - Poskytovateľ služieb pri uzatváraní a plnení Zmluvy koná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti vo svojom mene a na svoj účet. - Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá je na účely Zmluvy v postavení objednávateľa služieb,
a ktorej poskytnutá služba neslúži na výkon podnikania. - Objednávateľom môže byť spotrebiteľ, prípadne subjekt, ktorý koná v rámci svojej
podnikateľskej činnosti. V prípade, ak objednávateľ koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, tieto
VOP sa na vzťah medzi ním a poskytovateľom služieb neuplatňujú.
Článok 3
- Právny vzťah založený Zmluvou medzi poskytovateľom služby a objednávateľom, ak je
spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pri rešpektovaní
Zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky
zákonník“). - Objednanie služieb na webovom sídle predávajúceho je možné uskutočniť 24 hodín denne, 7
dní v týždni. - Doba pre kontaktovanie s poskytovateľom služby je 24 hodín denne, 7 dní v týždni a to
telefonicky alebo e-mailom. E-mailový a telefonický kontakt je uvedený v článku 1 bode 1 týchto VOP. - Právny vzťah založený Zmluvou medzi poskytovateľom služby a objednávateľom, ktorý nie je
spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len
„Obchodný zákonník“) a subsidiárne ustanoveniami Občianskeho zákonníka. - Objednávateľ si objedná službu – u poskytovateľa služby prostredníctvom na to určeného
formulára, e-mailom, iným prostriedkom elektronickej komunikácie, prípadne osobne, a to za
podmienok, ktoré sú obsiahnuté v týchto VOP. - Popis služby – je uvedený na webovom sídle poskytovateľa služby.
- Objednávateľ, po oboznámení sa s popisom služby, požiada poskytovateľa služby o predbežnú
cenovú ponuku pre danú službu, respektíve produkty, ktoré si vyžiada prostredníctvom formulára na
webovom sídle poskytovateľa služieb, prípadne prostredníctvom e-mailu. - Po odsúhlasení cenovej ponuky zo strany objednávateľa, dohodne poskytovateľ služby
s objednávateľom služby termín presného zamerania produktov nevyhnutných na zhotovenie diela. - Následne odošle poskytovateľ služieb objednávateľovi na schválenie upravenú cenovú ponuku.
- Po jej akceptácii zo strany objednávateľa služieb, dochádza k záväznému vytvoreniu
objednávky, ktorej podstatou je povinnosť poskytovateľa služieb dodať objednávateľovi služieb dielo. Zároveň na strane objednávateľa vzniká povinnosť zaplatiť odmenu. - Poskytovateľ služieb zašle objednávateľovi služieb potvrdenie záväznej objednávky
- s informáciami o objednávke, znenie všeobecných obchodných podmienok a reklamačný poriadok,
- ktorý tvorí jeho neoddeliteľnú súčasť.
- Zmluva medzi objednávateľom a poskytovateľom služby sa považuje za uzavretú prijatím
záväznej objednávky poskytovateľom služby (prijatím návrhu objednávateľa a dojednaním o termíne
vykonania služby). Potvrdenie o uzavretí zmluvy sa realizuje na diaľku zaslaním potvrdzujúceho emailu.
Predmetom zmluvy je záväzok poskytovateľa služieb vykonať služby a záväzok objednávateľa
zaplatiť cenu za ich vykonanie.
Článok 4
- Poskytovateľ služby je povinný:
a) vykonať služby riadne a včas;
b) vykonať služby bez vád, t.j. v dohodnutom rozsahu, kvalite a termíne. - Poskytovateľ služby sa zaväzuje vykonať služby riadne a včas v mieste, ktoré je zmluvne
dojednané. Pri poskytnutí služby postupuje s odbornou starostlivosťou na vlastnú
zodpovednosť, pričom nie je viazaný pokynmi objednávateľa, ibaže sa písomne zaviazal ich
dodržiavať. Poskytovateľ služieb je oprávnený poveriť zhotovením diela aj tretí subjekt, bez
predchádzajúceho súhlasu objednávateľa. - Poskytovateľ služby má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny od objednávateľa za
poskytnuté služby. - Poskytovateľ služby má právo odmietnuť objednávku v prípade, ak sa konanie objednávateľa
vo vzťahu k poskytovateľovi služby javí ako šikanózny výkon práva. Šikanóznym výkonom
práva sa na účely týchto VOP rozumie, keď objednávateľ odvolá, resp. stornuje objednávku
v dvoch bezprostredne po sebe idúcich časových obdobiach. - Zhotovenie diela, respektíve predaj tovaru zhotoviteľ uskutočňuje prostredníctvom Zmluvy,
ktorá je uzatváraná na základe písomnej zmluvy o dielo respektíve kúpnej zmluvy podpísanej
oboma zmluvnými stranami, prípadne na základe záväzných písomných a e-mailových
objednávok objednávateľa. - V prípade omeškania dodávateľov, respektíve zmluvných partnerov poskytovateľa služieb,
v dôsledku čoho dôjde k omeškaniu poskytovateľa služieb s riadnym vykonaním diela, je
objednávateľ vyrozumený s tým, že v takom prípade nejde o omeškanie na strane
poskytovateľa služieb. Čas na riadne zhotovenie diela sa predlžuje o čas omeškania zo strany
dodávateľov poskytovateľa služby. V prípade takéhoto omeškania nemá objednávateľa nárok
na uplatnenie akýchkoľvek zmluvných pokút alebo sankcií vo vzťahu k poskytovateľovi
služieb.
Článok 5
- Objednávateľ je povinný zaplatiť poskytovateľovi služieb cenu v dohodnutej lehote splatnosti.
- Objednávateľ má právo na poskytnutie služieb riadne a včas, t.j. v rozsahu, kvalite, termíne
a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky. - Objednávateľ je povinný poskytnúť nevyhnutnú súčinnosť, ktorú poskytovateľ služieb
k zhotoveniu diela od objednávateľa potrebuje.
Článok 6
- Cenu podľa záväznej objednávky je objednávateľ povinný uhradiť bezprostredne po poskytnutí
služieb, v prípade zálohy, či kúpy tovary, na základe dohody s Poskytovateľom. - Dodanie tovaru je realizované prostredníctvom poskytovateľa služieb, bez externého
prepravcu. - Cenu za dopravu je stanovená pri každej záväznej objednávke jednotlivo a to z dôvodu
nemožnosti vopred odhadnúť množstvo, objem a hmotnosť tovaru, ktoré sú predmetom záväznej
objednávky. Súčasťou cenovej ponuky, ktorú poskytovateľ služieb zasiela objednávateľovi na
schválenie, je výpočet ceny za dopravu tovar a poskytnutie služieb objednávateľovi.
Článok 7
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca
so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady
alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemôže od zmluvy odstúpiť v prípade, ak ide o:
– dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu (zákazková
výroba);
– dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne
zmiešaný s iným tovarom;
– dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je
možné vrátiť. - Spotrebiteľ je v prípade vrátenia tovaru povinný zaslať tovar späť na adresu predávajúceho
uvedenú v úvode týchto VOP a to formou bežného alebo obchodného balíka prostredníctvom pošty
alebo zasielateľskej spoločnosti v nepoškodenom a hygienicky nezávadnom obale. - Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Služby, ktoré sú predmetom zmluvy medzi poskytovateľom služieb a spotrebiteľom, sú
poskytované pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. - Udelením súhlasu so začatím poskytovania služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie od
zmluvy spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok 8
- Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dodanie a iných nákladov a poplatkov. - Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký
použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s
predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne
ďalšie poplatky. - Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne
zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Článok 9
- Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru na adresu uvedenú v čl. I VOP. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na
prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. - Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude
znášať sám, alebo ak neposkytol spotrebiteľovi informáciu o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od
zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. - Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil
informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. - Uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať pre spotrebiteľa za následok
vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa. - Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu spolu s dokladom
o kúpe, s kompletným príslušenstvom a dokumentáciou. Za zníženie hodnoty tovaru, ktoré nevzniklo
bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie, zodpovedá spotrebiteľ. - Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať
spôsobom primeraným tomu, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru.
Článok 10
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia
zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho. - Tieto VOP predstavujú nevyhnutnú súčasť zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom,
pričom akýkoľvek odklon od predmetných ustanovení je možný len po vzájomnom písomnom
dojednaní zmluvných strán. - Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej
stránke predávajúceho. - Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými
ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj zákona č. 40/1964 Z. z.
Občiansky zákonník a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“)
upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim
a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak nie je
zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými
podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení. - Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním
záväznej elektronickej objednávky kupujúcim. - Objednávateľ akceptovaním cenovej ponuky po zameraní poskytovateľom služieb potvrdzuje,
že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi
súhlasí.
V Bratislave, dňa 01.11.2024